Kratkoročno i dugoročno finansiranje

Kratkoročno finansiranje 

Kredit za obrtna sredstva

Revolving krediti

Prekoračenje po tekućem računu (overdraft)

Refinansiranje obaveza prema drugim bankama

Višenamenska okvirna linija (krediti, garancije i akreditivi)

Kalkulator uticaja pretpostavljene promene nominalne kamatne stope i/ili kursa dinara možete videti i na NBS kalkulatoru

Dugoročno finansiranje 

Investiciono finansiranje

Kupovina, rekonstrukcija i adaptacija objekta

Višenamenske okvirne linije za kredite, garancije I akreditive

Specijalna linija NBS

Kalkulator uticaja pretpostavljene promene nominalne kamatne stope i/ili kursa dinara možete videti i na NBS kalkulatoru

OBAVEŠTENJE ZA KORISNIKE U VEZI SA OLAKŠICAMA
NARODNE BANKE SRBIJE

Korisnici plasmana ALTA banka a.d. Beograd (u daljem tekstu: Banka) mogu podneti zahtev za primenu olakšice po plasmanu/ima, ukoliko su nastupile sledeće okolnosti:

a) gubitak posla,
* Uverenje Nacionalne službe za zapošljavanje o nezaposlenosti

b) značajno smanjenje prihoda,
*Isplatni listići ili Potvrda o primanjima za poslednja 3 meseca sa naznakom za svaki mesec posebno

c) teška bolest ili povreda koja je dovela do umanjenja radne sposobnosti,
*Dokumentacija koja dokazuje umanjenje radne sposobnosti,
Isplatni listići ili Potvrda o primanjima za poslednja 3 meseca sa naznakom za svaki mesec posebno

d) teške porodične prilike (bolest / smrt užeg člana porodice),
*Dokumentacija koja dokazuje navedenu porodičnu situaciju
Isplatni listići ili Potvrdao primanjima za poslednja 3 meseca sa naznakom za svaki mesec posebno

e) razvod braka a supružnik je sadužnik ili jemac po kreditu,
*Izvod iz matične knjige venčanih ili Presuda o razvodu braka
Isplatni listići ili Potvrda o primanjima za poslednja 3 meseca sa naznakom za svaki mesec posebno

f) druge okolnosti koje za posledicu mogu imati otežano izmirivanje obaveza;

*Potrebno je da Korisnik dostavi Banci odgovarajuću dokumentaciju kojom se dokazuje okolnost koja je nastupila/e zajedno sa popunjenim Zahtevom za primenu olakšice

Banka može ponuditi sledeće olakšice:

1. produženje roka otplate

2. promena vrste ugovora (olakšice po dozvoljenim prekoračenjim i/ili kreditnim karticama realizuju se putem kredita),

3. odloženo plaćanje celokupnog iznosa kredita, kamate, glavnice, dozvoljeno ili nedozvoljenog prekoračenja, duga po kreditnoj kartici ili određenih rata kredita, za određeni period,

4. smanjenje kamatne stope,

5. odobrenje da Korisnik ne vrši otplatu kredita u određenom periodu, u kom davalac kredita nema pravo da obračunava redovnu niti zateznu kamatu na dospele obaveze, ali ima pravo da obračunava ugovorenu redovnu kamatu na preostali iznos glavnice,

7. promena valute u kojoj je izražena obaveza, ako novčana obaveza nije izražena u dinarima,

8. delimični oprost i konsolidacija duga,

9. proglašenje zastoja u otplati za određeni period, u kome davalac kredita ne obračunava redovnu niti zateznu kamatu na dospelo a neizmireno potraživanje, kao ni redovnu kamatu na preostali iznos glavnice, odnosno duga.

Vrste klijenata i plasmana za koje je namenjena olakšica

Olakšice su namenjene: fizičkim licima, poljoprivrednicima i preduzetnicima.

 Olakšice se odnose na sledeće vrste plasmana: kredite, kreditne kartice i dozvoljena prekoračenja (overdraft).

Lokacija obrasca Banke za podnošenje zahteva za primenu olakšice:

Obrazac Zahtev za primenu olakšice dostupan je na sledećem linku: Obrazac Zahtev za olakšice

Zahtev za primenu olakšice po plasmanu/ima sa dokumentacijom može se podneti na sledeći način:

  • putem elektronske pošte slanjem popunjenog Zahteva za olakšicu na e-mail: olaksice@altabanka.rs
  • u bilo kojoj ekspozituri Banke predajom popunjenog Zahteva za olakšicu.

Rok za donošenje odluke po zahtevu za primenu olakšice:

Banka odlučuje o zahtevu za primenu olakšice u roku od 30 dana od dana prijema Zahteva i o konačnoj odluci obaveštava Korisnika plasmana.

 Kod plasmana koji su odobreni u okviru garantne šeme Republike Srbije ili garancijom međunarodnih finansijskih institucija kao i po osnovu subvencionisanih kredita, rok za donošenje odluke se može produžiti za 15 dana ukoliko navedena institucija nije dostavila saglasnost u roku od 30 dana.

Pravo i rok za podnošenje prigovora Komisiji:

Korisnik plasmana kome nije odobrena zahtevana olakšica ili odgovor nije dobio u predviđenom roku po konkretnom zahtevu, može podneti prigovor Banci, Komisiji za olakšice plasmana na sledeće načine:

  • putem elektronske pošte slanjem popunjenog i obrazloženog zahteva za Prigovor Komisiji na e-mail: olaksice@altabanka.rs
  • u bilo kojoj ekspozituri Banke predajom popunjenog i obrazloženog zahteva za Prigovora za Komisiju

*Rok za dostavljanje Prigovora Komisiji je 10 dana od dana prijema informacije o odbijanju zahtevane olakšice odnosno o isteku roka za odgovor na podnet zahtev za primenu olakšice/a.

Obrazac Zahtev za podnošenje Prigovora Komisiji dostupan je na sledećem linku: Prigovor Komisiji

Naknada Banke za obradu zahteva za primenu olakšice:

Banka ne naplaćuje naknadu za obradu zahteva za primenu olakšice po plasmanu.

Garancije, akreditivi i inkaso poslovi

Pored kreditnih proizvoda, ALTA banka svojim korporativnim klijentima nudi usluge izadavanja bankarskih garancija, otvaranje akreditiva i  dokumentare naplate (inkaso).