Bezbednosne preporuke

Poštovani klijenti,

U poslednje vreme učestali su pokušaji prevara, u kojoj prevaranti predstavljaju kao zaposleni banaka i traže od Vas da stornirate sumnjivu transakciju, verifikujete mobilni broj telefona tako što ćete im pročitati SMS kod za verifikaciju koji ste upravo dobili.

Prevaranti na taj način pokušavaju da izvrše neautorizovane transakcije tj. Krađu novca sa Vaših računa.

Za sada nema informacija da su klijenti naše Banke bili meta ili žrtva ovakve prevare. Molimo Vas da imate u vidu, da službenik Banke nikada neće tražiti od vas SMS kod za verifikaciju i da nam prijavite ovakve pokušaje.

 

BEZBEDNO DIGITALNO BANKARSTVO

U današnje vreme uživamo u komforu da plaćamo brzo, lako i jednostavno pomoću elektronskog bankarstva i kartica. Na žalost, nove navike su privukle nove načine za ugrožavanje bezbednosti na Internetu.

Prevare koje se u poslednje vreme sve češće javljaju kod nas na tržištu imaju za cilj da korisnika privole da dobrovoljno ostavi podatke o sebi, svom platnom računu i svojim karticama, kredencijale za elektronsko bankarstvo I SMS kodove, na osnovu kojih se može izvršiti zloupotreba računa i kartica odnosno krađa novca sa računa.

Želimo da vas upoznamo sa najčešćim oblicima prevara i savetima kako da pokušaje prevare prepoznate i zaštitite se u takvim situacijama:

 

NAJČEŠĆI PRIMERI PREVARA

Lažne SMS poruke – u poruci koja stiže sa nepoznatog broja traži se da se izvrši plaćanje usluga poznatih domaćih i svetskih provajdera (DHL, Pošta Srbije, Netflix, Alibaba, Amazon) preko sajta za koji se daje link u SMS poruci. Linkovi vode ka sajtovima koji podsećaju na prave sajtove provajdera i imaju za cilj da vas navedu da izvršite plaćanje svojom karticom i ostavite podatke o kartici na lažnoj stranici pod kontrolom kriminalaca.

Lažni telefonski pozivi – dolaze sa skrivenih i lažnih telefonskih brojeva, u kom se glas sa druge strane predstavlja da je iz kontakt centra Banke i da zbog sumnjive transakcije je neophodno da se potvrdi storniranje iste putem SMS koda (koji predstavlja autorizacioni kod transakcije ili usluge).

Lažne imejl poruke – najčešće u imejl poruci koja izgleda kao da je poslata od strane Banke, obaveštavaju vas o deviznom prilivu, nasledstvu, nagradnoj igri ili anketi. Očekuje se da otvorite prilog sa malicioznim programom ili upućuje vas na lažnu internet stranicu.

U situacijama kada korisnici dobrovoljno ostave svoje podatke i podatke o svojim karticama koji mogu dovesti do zloupotrebe, najčešće sami snose posledice. Iz tih razloga, izuzetno je bitno pravovremeno prepoznati pokušaj prevare i zaštiti se.

 

SAVETI I PREPORUKE ZA BEZBEDNO DIGITALNO BANKARSTVO

SMS kodove nikada ne prosleđujte ili ne saopštavajte drugima;
Nemojte otvarati linkove poslate sa nepoznatih brojeva telefona i imejl adresa; Podatke o karticama (broj platne kartice, datum isteka I CVV kod) nikada ne unosite na nebezbedne sajtove,
Podatke o karticama i računima ne saopštavajte nikada kroz komunikaciju Viber/Whatsup/SMS, imejlom ili na društvenim mrežama;
Nikada ne slikajte platnu karticu radi deljenja sa drugima;
Ukoliko poruke sadrže instrukcije da se deluje što pre i hitno kako bi se izbegla blokada računa ili kartice, ignorišite je.
Uvek proverite da li poruka dolazi sa zvaničnog kanala Banke

ALTA banka a.d. Beograd sva obaveštenja šalje putem zvaničnih kanala komunikacije:

Banka šalje SMS kodove sa oznakom Alta_Banka,
Banka šalje imejl poruke sa domena @altabanka.rs i 24×7.rs (izvodi banke)
Na društvenim mrežama, Banka komunicira sa naloga Facebook-a ALTA banka a.d. Beograd, Instagram: @Altabanka
Kontakt centar +381 (0) 11 22 05 500

ALTA banka a.d. Beograd nikada od Vas neće tražiti da dostavite:
Podatke o kartici (broj kartice, CVV broj, PIN kod);
Kredencijale za logovanje na elektronsko I mobilno bankarstvo;
Aktivacione kodove i autorizacione kodove dobijene putem SMS poruke

U slučaju da ste žrtva prevare ili da sumnjate da postoji mogućnost da ste ostavili svoje podatke, podatke o kartici ili računu koji mogu dovesti do zloupotrebe Vaših računa i kartica, možete se bez odlaganja obratiti kontakt centru ALTA banka a.d. Beograd:

Pozivanjem korisničkog servisa za kartice +381 11 30 40 900 za blokadu kartice; Slanjem imejl poruke na info@altabanka.rs;
Postavljanjem pitanja za proveru na kontakt formi na sajtu www.altabanka.rs Odlaskom do jedne od poslovnica Banke: Lokacije ALTA banke